Natursnokar

snok

Det skulle vara roligt om många barn överallt i Mälardalen kommer ut och snokar!

Därför söker vi fler intresserade som tycker att det är roligt att vara ute tillsammans med barn. Vill du bli ledare för en lokal grupp av Natursnokarna?
Kontakta Debora: deboraarlt1@gmail.com(kontaktperson för regionen Mälardalen)

Natursnokarna nu i Uppsala län, Sörmlands län och Västmanlands län = Mälardalen!

Har du snokat i naturen på sistone: Gör något meningsfullt med ditt barn eller barnbarn. Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet med syftet att välkomna fler barn och vuxna ut i naturen. Vi snokar runt i naturen med barnasinnet i behåll. Natursnokarna gör utflykter och vi lär oss om Naturen genom att leka, upptäcka och undersöka. Dels för att det är så roligt, dels för att få oss att må bra. Natursnokarna vänder sig till familjer, barn och vuxna tillsammans, men fokus är på de minsta.

Hur snokar vi?

Aktiviteterna varierar beroende på vilka intressen som deltagarna och ledarna har. Vi följer upp spår i snön, snokar upp kräldjur och skådar fågel. Det är bara fantasin som sätter stopp.

Skriv ut  Natursnokar, vad är det? (pdf)

Program 2017image

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet – vi upptäcker naturen tillsammans! Aktiviteten passar 3-5 år men såklart är syskon välkomna! Vid varje tillfälle kommer det finnas tid för lek. Aktiviteterna ledas av Bea Hagvall Olsson.

Om du har lust att hjälpa oss ordna flera träffar och själv blir ledare så hör gärna av dig till Debora (deboraarlt1@gmail.com)!me.