Hej lekfulla naturälskare! Väntar du på våren?

snoken
Dags att ta sig ut i naturen?
Vill du samtidigt påverka framtiden på ett roligt och givande sätt?​ – häng med Natursnokarna!
Det är vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans. Du är i gott sällskap, Natursnokarna finns över hela landet!
Det finns exempel på aktiviteter både högt och lågt, du bestämmer ambitionsnivån själv t.ex.
  • Rädda en groda.
  • Följ ett rävspår.
  • Håva smådjur i sjön.
  • Tillverka fågelmat.
  • Bygg holkar.
  • Lek roliga lekar med naturtema.
  • Fixa barnvagns-promenader.
  • Anordna en barnaktivitet i samband med en befintlig ”vuxenaktivitet”.
  • Anordna en studiedag åt en skola.
  • En familjedag.
  • Ett vildmarksspår.
  • En utflykt till en grotta eller något annat “häftigt”.
Låt oss starta fler Natursnoksgrupper i Södermanland, Uppsala län och Västmanland. Är det tillräckligt många som anmäler intresse (föräldrar, far- och morföräldrar, naturintresserade och/eller friluftsintresserade…) så kommer utbildningen ordnas lokalt, annars får en åka till utbildningen i Stockholm eller Linköping. Det brukar vara en helg.

Kom igång direkt!
  1. Ta reda på mer http://www.naturskyddsforeningen.se/natursnokarna/bli-ledare
  2. Kontakta Debora Arlt debora.arlt@slu.sekontaktsnok för Natursnokarna i Mälardalen.
Debora_Arlt

Tipsa gärna även andra som du tror är intresserade.
Alla är ju inte medlemmar i Naturskyddsföreningen men alla kan bli…

Se filmen
Lyssna på Sveriges Radio Naturmorgon om Natursnoksgrupper?
Läs i Sveriges Natur eller på webben?