Projektledare till ungdomsprojekt i Enköping sök SENAST 8 april!!!

Naturskyddsföreningen söker lokal projektledare till ungdomsprojektet Schysst sommar och vinter.

Naturskyddsföreningen är Sveriges största och mest inflytelserika miljöorganisation. Vi är en ideell folkrörelse med över 200 000 medlemmar som kämpar för att jorden ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Miljötillståndet på klotet är allvarligt. En stor utmaning är att nå och skapa delaktighet bland ungdomar för att göra en annan värld är möjlig.

”Schysst sommar och vinter” ska tillsammans med ungdomarna skapa roliga natur- och miljöaktiviteter som ger ett innanförskap och stärkt självkänsla i grupper som Naturskyddsföreningen har stort avstånd till.

Vi söker en lokal projektledare för Schysst sommar och vinter.

Du kommer att, tillsammans med den nationella projektledaren på Naturskyddsföreningens rikskansli, att ansvara för att planera och driva projektet lokalt i Enköping.

Schysst sommar och vinter genomförs i samarbete med Svenska Friidrotsförbundet.

Du som söker:

Har ett genuint natur- och miljöengagemang.

Erfarenhet av att jobba med ungdomar (15-20år).

Gillar friluftsliv.

Känner dig hemma i Enköping med omgivningar.

Har erfarenhet av projektledning.

Du får gärna dessutom ha erfarenhet från någon ideell organisation och kunna andra språk än svenska o engelska.

För att klara jobbet tror vi att du är en person som:

Kan tänka okonventionellt och vara en problemlösare.

Är utåtriktad och tycker om att skapa nätverk.

Är genusmedveten och kan se strukturer och maktförhållanden i samhället och i större och mindre grupper.

Naturskyddsföreningen jobbar för att bli en arbetsplast där vi anställda har en stor bredd av perspektiv och erfarenheter. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Tjänsten är en visstidsanställning (50 %) under projekttiden april 2015 – december 2015

Tillträde snarast möjligt.

Skicka din ansökan (Cv samt personligt brev) senast 8 april. Vi kommer att löpandes tillkalla till intervjuer varför det vore bra att skicka ansökan snarast möjligt. Dock senast 8 april.