Volontärbyrån Uppsala: Vi har platser kvar på utbildningen den 9 maj!

Har din förening behov av kunskap och inspiration kring att leda och motivera frivilliga? Vill du träffa andra i föreningslivet och utbyta erfarenheter? Då är Volontärbyråns utbildning ”Att leda frivilliga i föreningslivet” något för dig. Johan Dahlén guidar dig genom dagen som handlar om hur ni som förening kan leda och motivera frivilliga. Ni kommer bland annat att få verktyg för hur ni kan formulera konkreta volontäruppdrag utifrån era behov.

Tillsammans med deltagare från olika ideella organisationer gör vi praktiska övningar, samtalar och utbyter av erfarenheter. Utbildningen ger dig verktyg och mallar som underlättar i ditt uppdrag att leda frivilliga.

Utbildningen äger rum i Uppsala lördagen den 9 maj kl.10.00-17.00. Under utbildningen får du även Volontärbyråns användbara handbok ”Att leda frivilliga i föreningslivet” och flera praktiska mallar. Vi bjuder på mat och fika. Utbildningen är kostnadsfri för föreningar verksamma i Uppsala tack vare Volontärbyråns samarbete med Centrum för Ideellt Arbete och med stöd från Uppsala kommun.