Efterlysning: Aktiva Skogsgrupper?

Som en del i samordningen av Skogsnätverket vill jag kartlägga vilka aktiva skogsgrupper som finns ute i landet. Jag har redan fått en del information från olika grupper, men jag har en känsla av att ni är fler där ute. Jag tror att det är väldigt viktigt, för  ett fungerande nätverk, att ha en uppdaterad lista över all skogsgrupper. Genom att ha koll på grupperna och kontaktpersoner för grupperna kan vi dessutom ta upp telefonmötena igen och därmed öka samarbetet.

Hör av er till skogsnatverket@naturskyddsforeningen.se och berätta vilka ni är, hur många ni som är aktiva och vad ni gör!

De grupper som hittills har anmält sig aktiva är:

• Stockholms skogsgrupp
  • Östgöta skogsgrupp
  • Uddevalla skogsgrupp/Naturskyddsförening
  • Norrbottens skogsgrupp
  • Surahammar Skogsgrupp
  • Oskarshamns Skogsgrupp
  • Skoggruppen Gävleborg
  • Skogsgrupp Västernorrland

Min ambition är att det ska vara lätt för medlemmar i nätverket att kontakta de aktiva grupperna för att kunna hjälpa till med verksamheten. Jag behöver er hjälp för att kunna göra detta!

/Linda Carnby

vik. samordnare för Skogsnätverket