Välkommen på upptakt inför Miljövänliga Veckan 2015 i Uppsala

Lördag 22 augusti, Studiefrämjandet, Uppsala, kl 10-15

Naturskyddsföreningens succékampanj Byt till eko fortsätter 2015!
Den här gången står den ekologiska fikapausen i centrum med kaffe och bröd. Svenskarna älskar att fika men kaffeodlingen har tråkiga baksidor som till exempel användning av gifter som förorenar miljön och ger problem för arbetarna. Därför vill vi berätta varför det är enkelt och viktigt att välja eko när man vill fika med gott samvete. Vi längtar också efter mer ekologiskt bröd i butikerna. Det hoppas vi kunna påverka!

Under Miljövänliga Veckan vecka 40 hjälps vi åt att sprida information och skapa debatt. Vill du vara med? Kom på regional upptakt, se material, få och ge tips på aktiviteter att göra under veckan och bli inspirerad av engagerade medlemmar. Varmt välkommen!

Ninni Salomonson, Länskontakt för Handla Miljövänligt-nätverket i Uppland

Preliminärt program

Från kl. 10:30 bjuder vi på ekologisk fika
11:00 Introduktion
11:30 Fakta om ekologisk och oekologiskt, Emelie Hansson rikskansliet
12:30 Ekologisk, vegetarisk lunch
13:30 Kampanjmaterial och aktivitetsidéer
14:00 Gruppdiskussion: vad vill vi göra hemma i kretsen? Skall vi samordna något? 14:40 Fika, sammanfattning och avslutning
15:00 Slut senast

Från Naturskyddsföreningens rikskansli medverkar Emelie Hansson,

Plats: Studiefrämjandet Uppsala, Portalgatan 2B 3 tr, kl 10-15
Mat: Ekologisk fika. Vegetarisk lunch. Allergier meddelas i samband med anmälan.

Kostnad: Gratis för Naturskyddsföreningens medlemmar, övriga 300 kr. Bli gärna medlem!

Anmälan och info: Ninni Salomonson, e-post ninni.salomonson@telia.com Anmälan senast 18/8.

Eko-Affischer.indd