20/2 Västerås bjuder på föreläsning

Förändring börjar med ett enda steg.

Johanna Stål är hållbarhetsjournalist, chefredaktör för magasinet Camino, föreläsare och författare till boken Ett hållbart liv.*

I sin föreläsning berättar hon om tankarna bakom boken, vikten av kreativitet och medskapande och hur man kan bli en plusenergimänniska. Hon berättar om sina favorittips ur boken och om hur man kan göra det lättare att göra rätt.

Boken spänner över allt ifrån politisk aktivism till konsumtion och påverkan. Hon ger lite tips på vägen på bra sätt att inspirera och påverka andra, utifrån olika persontyper, till att leva och agera mer hållbart och ger ingångar till hur ni kan arbeta vidare med bokens hjälp.

Ett hållbart liv 20 februari 2019  (pdf för utskrift)

Arrangör: Naturskyddsföreningen Västerås, Studiefrämjandet i Västmanland

Se hemsidan https://vasteras.naturskyddsforeningen.se/

*Här finns info om hur kretsar kan beställa böcker:
Boken kostar 259 kr i ordinarie pris och 199 kr för medlemmar. Kretsar och länsförbund kan köpa boken med rabatt! (130 kr/st för 1-3 ex, 120 kr/st för 4-20 ex, 110 kr/st för flera.) Mejla beställningar för krets och länsförbund till order@naturskyddsforeningen.se.
Det finns också en informationsbroschyr om boken som heter Ett hållbart liv – folder årets bok, artikelnr N0030.