Allt om 28 april Länsstämma i Knivsta

Söndag den 28 april kl. 9.30 – 15  i  Staffansgården i Knivsta

En dag med Knivstas natur i fokus!

Naturskyddsföreningen Uppsala län vill med detta tema inspirera och supporta Knivstabor till att starta en lokalförening (krets). Vi planerar att bjuda in till fler träffar under våren för att presentera information om närnaturen, Naturskyddsföreningen och lokala miljö- och klimatfrågor. Håll utkik här på hemsidan! Kom och träffa oss. Varmt välkommen.

kl 9:30 Ankomst och fika

kl 10 Länsstämma

kl 10:45  Vi får höra om vilka naturområden kommunen arbetar med att skydda, och om det nya naturvård- och friluftslivsråd som ska dra igång under våren. /Josefin Edling, Park- och naturchef Knivsta kommun

kl 12 KRAVmärkt Vårbuffé från Johanna & Mat

kl 13:30 – 15 Rundvandring i Gredelby hagar och Trunsta träsk. Ta gärna med kikare! / vår guide är Ulf Swenson, Botanist Naturhistoriska Riksmuseet.

Alla  medlemmar i Uppsala län är välkomna!

Handlingar

Balansrapport_2018

Dagordning länsstämma 2019

Naturfesten 190209

Resultatrapport_2018

Verksamhetsberättelse 2018 länsf

Detta inlägg har kategorierna MEDIA. Bokmärk länken.