Lansering för Naturfalken på Uppsala C på Biologiska mångfaldens dag.

Det är en rolig aktivitet att hålla i, man får prata mycket djur, växter och natur. Vi lärde oss också något viktigt till nästa gång. (den 14 september i Stadsträdgården)

1. Ta med snöre att knyta fast vepan med när det blåser.

Tack till er som kom och tog årets Naturfalkar!

Är ni sugna på att göra detta i er Naturskyddsförening?

Det finns en låda med färdigt material att låna . Kontakta Kristina, Naturskyddsföreningen Uppsala län.

E-post malardalen@naturskyddsforeningen.se eller telefon 070-2371933

Konceptet med Naturfalken är inspirerat av simborgarmärkena och Akademibokhandelns läsborgarmärken. Du genomför ett tydligt uppdrag och får köpa ett märke som visar att du klarat av det. Naturfalken vänder sig till alla åldrar.

Märket tas genom att peka ut ett antal arter för en kunnig och pedagogisk kontrollant som kallas för artvän. Arterna kan identifieras på plats i naturen eller på bild. Att lära sig arter ska vara roligt. Artvännen finns med för att inspirera och guida och se till att alla kan ta Naturfalken.

/hälsar Marianne och Kristina