24 okt kl 9-12 | Konferens om lokalt engagemang + extrastämma

En inspirerande förmiddag @zoom!

Tänk på att du kan logga in med telefonen, och delta även när du är ute i naturen. 😉

kl 9-11 Konferens om lokalt engagemang.

I år när vi i ovanligt många sammanhang fått vänja oss vid att ses digitalt blir förmånen många har, att vara ute i naturen, värdefullare än någonsin. Våra lokala Naturskyddsföreningar har sedan länge verkat för att presentera naturen för intresserade, och nu har vår tid kommit!

Under förmiddagen tar vi en virtuell rundtur i länet och delar med oss av aktiviteter och planer inför nästa år. Vi får även massor av inspiration till nya aktiviteter bl.a. från projektet Friluftslivets år 2021 (Naturvårdsverket och Svenskt Friluftsliv stora satsning), Årets bok ”Ut i Naturen”, Flerspråkiga Naturvägledare (Biotopia och Upplandsstiftelsen), och vi får höra Ewa från Naturskyddsföreningen i Älvkarleby berätta om en ovanlig utflykt till Billudden, och vad som hände sen.

kl 11-12 Extrastämma för att utse valberedning.

På årets stämma, som hölls i digitalt den 19 april, beslöt stämman att hålla en extrastämma i höst för att utse en valberedning. Presentationer av kandidater till uppdraget och beslut om ny valberedning finns på dagordningen. Det är både roligt och intressant att lyssna på och välkomna flera medlemmar till detta viktiga och lärorika uppdrag.

Anmäl dig senast den 23 oktober. Länk till mötet får du några dagar innan.

Vid frågor om teknik eller innehåll kontakta gärna Kristina på kansli Mälardalen.

kansli.malardalen@naturskyddsforeningen.se eller telefon 070-2371933