Uppsala Naturfest 15/6

En skön, grön dag för dig och naturen. I Stadsträdgården och Parksnäckan.

Lördagen den 16 juni – söndagen den 17 juni har Naturskyddsföreningen sin riksstämma i Uppsala. Dagen innan, fredagen den 15 juni, passar vi på att bjuda in allmänheten till en heldag i Uppsala Stadsträdgård som lyfter fram det stora, breda, aktiva och ideella engagemanget kring natur och miljö, och visar på vilken positiv kraft det har.

Syften med dagen:

• Lyfta fram och synliggöra det stora, breda, ideella och aktiva engagemang som finns kring natur och miljö.
  • Visa på glädjen i det, och den positiva kraft det utgör i att påverka vår gemensamma framtid.
  • Och samtidigt visa på de stora, viktiga utmaningar som gör att engagemanget verkligen behövs.
  • Visa på att alla kan vara med och göra skillnad på olika sätt, och olika nivåer – och få fler att vilja göra engagera/aktivera sig.

Länk till Facebook event

Så kan du vara med:

Medlem? Här finns tips på aktiviteter att medverka med.

Uppsala Naturfest arrangeras av Naturskyddsföreningen Uppsala Län. Hör av dig till oss med frågor om deltagande, eller förslag på aktiviteter, stöd du kan stå för eller andra idéer:

• Kristina Keyzer, kansli.malardalen@naturskyddsforeningen.se, 070 237 1933

NATURSKYDDSFÖRENINGAR: medlemmar i kretsar och länsförbund anmäler sig direkt till sitt regionala kansli, som är föreningsvärdar och kommer att stå för plats och resurser för krets-utställningar med bilder och information om lokalt engagemang. De kan också hjälpa dig med frågor om reseersättning m.m.

INBJUDNA FÖRENINGAR OCH FÖRETAG: Uppsala Naturfest arrangeras av Naturskyddsföreningen Uppsala Län. Fyll i blanketten här nedan och skicka via e-post till kansli.malardalen@naturskyddsforeningen.se ,
eller anmäl dig på webben via den här länken:
Du får en bekräftelse inom kort.

Uppsala Naturfest, preliminära huvudprogram:

Kl. 12–16: Naturskyddsföreningens länsförbund och alla andra natur- och miljöföreningar m fl ställer ut, inspirerar och informerar runt scenen i Parksnäckan och i området precis utanför i Stadsträdgården.

Kl. 12–15: Experter, kännare och aktiva föreläser och berättar om sina specialområden på Parksnäckans scen.

Kl. 15–16: Scenprogrammet avslutas med ett ”mini-Almedalen” en politikerutfrågning på både riks-och lokal nivå.

Kl. 16–19: Dagaktiviteterna rundas av, grillarna tänds och musikunderhållningen drar igång.