Dokumentation från Kunskapsdag 10 nov 2018

Ett stort tack för din medverkan till en energirik, garanterat fossilfri utbildningsdag.

Från ord till handling! En givande och inspirerande arbetsdag för nya och gamla medlemmar att träffas och dela erfarenheter och kunskap om hur engagemang i Naturskyddsföreningen gör skillnad och nytta.

Medlemsengagemang i Naturskyddsföreningen.

Naturskyddsföreningen, en genomgång av organisationen. Volontärbarometern har undersökt varför människor väljer att engagera sig och vad de fått ut av det. Vi tittade på vad de kommit fram till.

Tid för våtmark- 150 år av dikning och sjösänkning.

Nu är tid att återställa, för biologisk mångfald och för klimatet. Vi gick igenom bakgrunden och möjliga åtgärder som medlemmar, kretsar och länsförbund kan göra.

Påverka kommunens naturvårdsarbete –

Utifrån denna undersökning diskuterade vi på vilka sätt man kan påverka sin kommun, vilka projekt man kan starta och var man kan hitta finansiering.

Den goda maten kom från http://www.kalfochhansen.se/catering/

Några frågor från mig som organiserat dagen

1. Vill ni komma till fler utbildningsdagar?
  2. I såfall, vilka ämnen vill ni fördjupa er i?
  3. Vad kan vi göra för att Kunskapsdagarna ska bli ännu bättre?

Svara gärna till Kristina 070 237 1933 och/eller
kansli.malardalen@naturskyddsforeningen.se